Jdi na obsah Jdi na menu
 


Simson - údržba

22. 1. 2009

Simson - údržba

Práce prováděné při:

5000km

8000km

11000km

15000km

Dotáhnout šrouby a matice na motoru (uchycení motoru, matice víka válce, uchycení karburátoru, upevnění výfukové trubky, šroub na páce nožního spouštěče, upevnění páky spojky, šroubu na páce nožního řazení, šrouby na víku spojky, výpustná zátka oleje, dotáhnout a zajistit matici na hnacím kole)

 

X

 

X

Zkontrolovat zapalování a případně nastavit. Zkontrolovat mazání přerušovače (mimo elektronické zapalování).

X X X X

Na motoreu zkontrolovat správně nastavení karburátoru a jeho utěsnění. Případně nastavit.

X X X X

Utáhnout šrouby a matice na rámu.

 

X

 

X

Zkontrolovat ložisko řazení, případně nastavit.

 

X

 

X

Přepojit elektrické zařízení a zkontrolovat.

X X X X

Zkontrolovat a nastavit ovládací prvky.

X X X X

Zkontrolovat volný pohyb předního a zadního kola.

X X X X

Zkontrolovat vůli ložisek kol.

 

X

 

X

Napnout hnací řetěz a zkontrolovat stopu kol.

X X X X

Zkontrolovat nabití akumulátoru a hladinu elektrolytu.

X X X X

Zkontrolovat hladinu oleje v převodovky.

 

X

 

X

Olejový čistič vzduchu vyčistit a naolejovat.

 

X

 

X

Vyčistit výfuk.

X

 

X X

Vyčistit čistič v kohoutku paliva.

X X X X

Výměna oleje v převodovce.

 

X

 

X

Řetěz potřít tukem a naolejovat.

X X X X

Promazat ložiska koles a řazení, brzdové ústrojí a pohon rychloměru.

X X X X

Naolejovat Bowdeny a hřídel rychloměru.

 

X

 

X

Promazat otočnou rukojeť plynu.

 

X

 

X

Zkontrolovat a případně dohustit pneumatiky.

Před začátkem jízdy.



Po ujetí 15000 km opakujte každých následujících 5000km úkony z 15000km.



Upozornění pro stroje typu Enduro:
- Pokud často používáte stroje typu Enduro v lehkém terénu, doporučuji, hlavně následující údržbové práce:
- Kontrola napnutí řetězu a případně jeho nastavení.
- Kontrolu utáhnutí paprsků kola a případně jejich nastavení.
- Kontrolu vůle ložiska řízení a jeho případné nastavení.

Upozorňuji, že  stroje typu Enduro jsou koncipované pro denní projížďky, a taky pro jízdu „sólo“ v lehkém terénu a ne pro terénní sport, a nebo jízdy obdobné jízdám motokros.


Čistění vložky čističe vzduchu:
Vložka čističe vzduchu přístupná po rozložení pravého bočního víka, jednak čistí vzduch, jednak reguluje průchod vzduchu. Znečistěnou vložku vyčistíte v technickém benzínu a potom ji ponořte do motorového oleje. Před montáží nechejte vložku dobře odkapat.
Volný prostor v sací skříni (pod pravým bočným víkem) se nesmí používat na ukládání nářadí a nebo podobně.


Mazání hnacího řetězu:
Aby se předešlo nadměrnému opotřebení, promažte po složení víka dynama vnitřek ochranných hadic řetězu a to vhodným tukem (nejlépe ložiskovým) a nebo promažte řetěz motorovým olejem.


Kontrola hladiny oleje v převodovce:
Vyšroubujte kontrolní šroub (oil control) na víku spojky a stroj postavte na kola. Při kolmo stojícím stroji má mazivo sahat po dolní hranu kontrolního otvoru.


Konzervace stroje při delším vyřazení z provozu:
- Stroj řádně vyčistěte, ošetřete vhodnými prostředky na lakované a pochromované díly.
- Vymontujte akumulátor a každé 4 týdny ho nabijte.
- Stroj postavte na suché místo, kde nemrzne.
- Vyšroubujte zapalovací svíčku. Přes otvor v hlavě válce nalijte trochu motorového oleje do válce (max. 5cm3) a několikrát prošlápněte nožní spouštěč. Zašroubujte zapalovací svíčku.
 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA